Skrevet av Emne: VG's MMO anmelder!  (Lest 1073 ganger)

Utlogget chrispost

• *
  • Har stĂžtta Anet med en solid pengesum, selv om de har mĂžll i lommeboka!
  • GW2 Guild: Norse Oil eXpedition
  • GW2 Server: Far Shiverpeaks
    • Vis profil
    • Awards
Sv: VG's MMO anmelder!
« Svar #45 pĂ„: 29.mars 2012, 17:33 »
bare glem det, jeg fant det
  • Asura Thief

Utlogget Flamecawster

• *
  • Vant vĂ„r ultimate konkurranse og skaffa seg en charr companion! Har sendt litt green's gw2.no's vei. Ekte Hall of Fame member! Har brukt 5 gull pĂ„ gw2.no's legendary!
    • Vis profil
    • Awards
    • Steam
« Svar #46 pĂ„: 29.mars 2012, 17:54 »
selv om jeg er fullstendig enig at anmeldes var dÄrlig utfÞrt, sÄ synes jeg han klarer og forsvare seg bra i facebook kommentarene.

Det gjenstÄr Ä se om de viser noe mer fra GW2 men vis det ender opp pÄ samme mÄte som denne anmeldelsen blir jeg skuffa
  • Charr Guardian

Utlogget frodezero

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #47 pĂ„: 29.mars 2012, 18:06 »
Han unnskylder seg bla a med at han ikke hadde sÄ mye tid. Det hadde ikke de andre pressefolka heller, men de hadde i alle fall satt seg inn i hva GW2 er for noe pÄ forhÄnd og klarte Ä skrive og filme bra previews etterpÄ.
Dette var bare latskap eller uinteresse fra VG-anmelderen sin side.

Utlogget Engene

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #48 pĂ„: 29.mars 2012, 18:11 »
Hans respons pÄ kommentarene var bra og forklarte en del om situasjonen rundt hvordan han sÄ det. Likevel mener jeg at med 7-8 timer med gw2 beta, burde man fÄ et ganske bra inntrykk, men ikke sÄ fyldig som et med 60 timer(nolifers! hehe neida!)
Hans kunnskaper om MMO spill er bra nok for min del, men kommer aldri til Ă„ bli like bra som den til totalbiscuit fex.
  • Sylvari Necromancer

Utlogget Dommedag

• *
  • Registrerte seg under oppstarten av GW2N. Admin for GW2N's ventriloserver. Obey!
  • GW2 Guild: Rogue Element Gaming
    • Vis profil
    • Awards
    • Steam
« Svar #49 pĂ„: 29.mars 2012, 18:17 »
Skal si meg enig i det Frode sier; Enten latskap eller uinteresse fra han sin side.
  • Human Elementalist

Utlogget chrispost

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #50 pĂ„: 29.mars 2012, 21:33 »
jeg synes han kom uheldig ut av dette. men han er i bunn og grunn en meget god anmelder (bare se pÄ det han har gjort tidligere). sÄ jeg er sikker pÄ at han kommer til Ä gi en god og rettferdig anmeldelse av guild wars 2.

han hadde blant annet dette Ă„ si etter folk forklarte han litt mer om spillet:
Sitat
Veldig hyggelig Ä hÞre! Jeg mÄ si jeg gleder meg mer og mer nÄr jeg hÞrer at alle de systemene jeg sÄvidt er blitt presentert for stikker mye dypere enn jeg trodde, det gjÞr at jeg gleder meg enda mer til Ä fÄ satt i gang med anmeldelsen!

jeg tviler ikke i det hele tatt pÄ han som anmelder
  • Asura Thief

Utlogget copycat

• *
  • Skrev forumets innlegg nummer 10'000! Kurduss!
    • Vis profil
    • Awards
    • YouTube
« Svar #51 pĂ„: 29.mars 2012, 21:42 »
Problemet her er vel strengt tatt at vg gjorde en blemme i forhold til Ä snakke om gw2, med tanke pÄ hvor lite kunnskap de har om spillet pÄ nÄvÊrende tidspunkt. De burde ventet til de fikk testet det ordentlig. De fÞlte seg vel "presset" til Ä komme med noe info, siden resten av verdens-pressen har dekket spillet godt i lang tid.
Regner med at han mmo-anmelderen ikke tĂžr Ă„ legge ut en anmeldelse, fĂžr han har testet det i dybden, etter all den kritikken han fikk for denne "previewen" her ;D
  • Asura Engineer

Innlogget Fnix

• *
  • Har stĂžtta Anet med en solid pengesum, selv om de har mĂžll i lommeboka! Har bidratt med kvalitetstrĂ„der og ressurser til gw2.no. Prime exemplary member! Registrerte seg under oppstarten av GW2N.
  • GW2 Server: Piken Square
    • Vis profil
    • FnixNett
    • Awards
    • Facebook
    • Google+
    • Steam
    • Twitter
    • YouTube
« Svar #52 pĂ„: 30.mars 2012, 04:29 »
GW2 fanbasen skal ikke undervurderes i Norge, selv om media har dekket spillet lite ;)
Har ikke fÄtt noe svar, som ikke kom som noen overraskelse.

De fokuserer pÄ mikrotransaksjoner, men nevner ikke at spillerne som ikke kjÞper gull for penger har akkurat samme tilbud.

Synes forresten anmelderen er pÄ bÊrtur i kommentarene og.
Om han ikke greier Ä lage seg et seriÞst og objektivt bilde av spillet kan han heller holde seg unna enn Ä basere det pÄ "noen fÄ timers spilling". Han fikk en hel helg pÄ seg, og om dette er en jobb som han tar seriÞst og vil presentere for hele Norge: sÄ sjerpings!
Unnskylde seg med at man er ny i jobben og at spillet krÊsjer blir ogsÄ for dumt. De har redigeringsverktÞy for Ä ta det i flere omganger Ä fÄ ut rett informasjon. Rart at Rune ikke reagerte heller og gjorde litt mer research. Det er regelrett vanskelig Ä lese om spill eller MMO'er i disse dager uten Ä komme borti GW2.

SelvfÞlgelig mÄ vi brukere ta et tak i dette nÄr spillet fÄr et veldig urettferdig vurderingsgrunnlag. Dette er ikke noen god reklame for verken Level UP eller GW2. Mange norske spillere kommer til Ä prÞve spillet basert pÄ hva denne fyren sier, og hva VG skriver.
Dessverre men sant. Da er det viktig at vi brukere skriker opp, uansett miljÞ. At GW2 ikke er for alle er ogsÄ en selvfÞlge, men en generell oppfatning av spillet er at dette er noe som tilhÞrer toppen. En ekte AAA tittel, noe han nevner, men ikke rettferdiggjÞr.
  • Charr Guardian

Utlogget chrispost

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #53 pĂ„: 30.mars 2012, 10:35 »
man kan ikke fortelle hva noe er uten Ă„ vite hva det er

feilen her var at de reviewa spillet uten tilstrekkelig informasjon. siden han bare hadde sett overflaten av spillet, burde de ha droppa Ă„ sagt noe om det.
  • Asura Thief

Utlogget Shisagi

• *
  • forkortet MOR. Har tatt pĂ„ seg morsrollen og skaffet GW2N 5 flere brukere. Har bidratt med kvalitetstrĂ„der og ressurser til gw2.no. Prime exemplary member! Registrerte seg under oppstarten av GW2N.
    • Vis profil
    • Awards
    • Facebook
« Svar #54 pĂ„: 31.mars 2012, 02:16 »
Syntes generelt sett at VG holder et middels til lavt nivÄ over sine anmeldelser. NÄr det kommer til GW2 sin anmeldelse, som det tydlig var, syntes jeg de har i bunn og grunn valgt feil man til jobben. Denne karen mangler alt av journalistiske preg. Han nÞler nÄr han snakker, og mest viktig av alt, hans research pÄ forhÄnd er langt i fra tilstrekkelig i forhold til det man skal forvente av en seriÞs anmelder.

NÄr det kommer til regelbrudd av NDA sÄ kan det vÊre godt sannsynlig at VG har gÄtt pÄ en smell, men samtidig sÄ tror jeg ikke vi kan fÄ sÄ veldig mye ut av Ä flame vg og anmelderen, rett og slett fordi det er hÞyst sannsynlig at det er de samme folka som vil anmelde spillet nÄr det fÞrst er ute. En misnÞye mot GW2's norske community kan fort pÄvirke hans meninger om spillet. Derimot syntes jeg ogsÄ at denne anmeldelsen holder sÄ dÄrlig kvalitet at den burde vÊrt fjernet.
  • Asura Thief

Utlogget Equintas

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #55 pĂ„: 31.mars 2012, 03:38 »
At man i det hele tatt prÞver Ä forsvare denne fyren for den "reviewen" er helt bak mÄl. La oss ta faktaene fÞrst:

Han jobber som MMO-anmelder i Verdens Gang, norges stÞrste avis. Jobben hans er altsÄ, ene og alene, Ä teste MMOs, for sÄ Ä skrive / prate om disse pÄ en objektiv mÄte. La oss vÊre helt Êrlige her. Det tar ca. 3 timer med lesing for Ä sette seg inn i det grunnleggende, altsÄ hva utviklerstaben mener er nytt og spennende for potensielle kjÞpere. Dette er informasjon man fÄr tak i via et sÞk pÄ google. Dette er ogsÄ informasjon som enhver betalt anmelder burde sette seg inn i, lenge fÞr tiden er inne for en betatest. Her mangler det altsÄ store mengder forarbeid, som Shisagi nevner. Det er ingen unnskyldning at han er ny i jobben, at han fikk kort tid foran kamera, at han var syk under innspilling, at spillet krasjet flere ganger under testing. Han har rett og slett ikke gjort jobben sin.

Han nevner ogsÄ at det er ufattelig mange MMOs der ute, og at det derfor er vanskelig Ä sette seg inn i alle. Det mÄ vÊre den dummeste unnskyldningen jeg har lest, noensinne. Dette er jobben hans. Dette forventes av han. Helt og holdent en hÄplÞs holdning Ä ha i forhold til en jobb.

Som sagt, jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor noen faktisk velger Ä forsvare han med at andre anmeldelser var gode. Det spiller ingen rolle. Dette er MMOet som folk venter pÄ i 2012. Ikke Diablo 3, ikke WoW-panda, men GW2. Skammelig Ä levere en betareview med sÄ latterlig lav kvalitet pÄ det mest etterlengtede MMO spillet i 2012. Fysj.

Adrian Holm, hvis du leser dette: Det er ikke personlig. Du virker som en oppegÄende fyr. Jeg blir bare irritert, pÄ samme mÄte som hvis tannlegen min velger Ä borre uten og ta rÞntgen i forkant, hvis du skjÞnner. Forarbeid, forarbeid og forarbeid.
  • Charr Warrior

Utlogget GuLL

• *
  • GW2 Guild: SfF
  • GW2 Server: Ring of Fire
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #56 pĂ„: 31.mars 2012, 04:48 »
Jeg sier bare, uten Ă„ ha lest all dette "wall of text", la nu han komme med ordenlig andmeldelse.
  • Asura Elementalist

Utlogget chrispost

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #57 pĂ„: 31.mars 2012, 11:19 »
jeg forsvarer kanskje han som anmelder generelt. men jeg forsvarer ingen ting som har med anmeldelsen pÄ "level up" Ä gjÞre.
han har ikke gjort noe riktig der. alt var bonn i bÞtta med den anmeldelsen. og INGEN burde forsvare anmeldelsen. han har ikke gjort jobben sin. jeg ble selv sÄ sur at jeg holdt pÄ Ä sprekke. det han har gjort har fÄtt veldig store konsekvenser. det eneste riktige for han burde vert Ä legge seg skinnflat etterpÄ.
han har driti seg ut pÄ alt som har med denne anmeldelsen Ä gjÞre.

men tross dette tror jeg han kan gjĂžre det bra pĂ„ selve anmeldelsen. fordi han trodde i dette tilfeldet at det ikke var noe farlig Ă„ bare si sitt tynne fĂžrsteutrykk pĂ„ level up. men det var helt galt av han   
  • Asura Thief

Utlogget Equintas

• *
    • Vis profil
    • Awards
« Svar #58 pĂ„: 31.mars 2012, 15:03 »
Jeg sier bare, uten Ă„ ha lest all dette "wall of text", la nu han komme med ordenlig andmeldelse.

Da kan du like gjerne holde deg utenfor diskusjonen, hvis jeg skal vĂŠre helt ĂŠrlig.
  • Charr Warrior

Utlogget Dommedag

• *
  • Registrerte seg under oppstarten av GW2N. Admin for GW2N's ventriloserver. Obey!
  • GW2 Guild: Rogue Element Gaming
    • Vis profil
    • Awards
    • Steam
« Svar #59 pĂ„: 31.mars 2012, 15:17 »
Du har min stĂžtte Equintas!
Enkelte folk burde virkelig lese igjennom og forstÄ innholdet de skal svare pÄ fÞr det poster.
  • Human Elementalist